Πάνος Καμμένος: Οι ΑΝ.ΕΛΛ είναι ένα κίνημα πολιτών στο οποίο θα αναδειχθούν νέοι άνθρωποι.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΕΛΕΝΗ ΔΕΛΒΙΝΙΩΤΗ
ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Με όσα έγιναν στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο έχετε την αίσθηση ότι η Δικαιοσύνη προχωρεί προς την διαλεύκανση των σκανδάλων;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Καταρχήν χαίρομαι που με ρωτάει για αυτό η «Ελευθεροτυπία», γιατί όλα ξεκίνησαν από μία συνάδελφό σας, η οποία δεν υπάρχει πια στον κόσμο, την Αριστέα Μπουγάτσου, που εκείνη πρώτη έβγαλε την ιστορία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και εργαστήκαμε μαζί πολύ σκληρά, προκειμένου να δούμε ότι όλες αυτές οι υποθέσεις, δηλαδή του Ταχυδρομικού ταμιευτηρίου, των CDS, των επιχορηγήσεων σε ΜΚΟ, ήταν απόλυτα συνδεδεμένες με αυτό το βρώμικο κύκλωμα της μεταπολίτευσης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γίνονται αποκαλύψεις, όμως αυτές δεν καταλήγουν συνήθως σε συγκεκριμένα πρόσωπα και ιδιαίτερα σε πολιτικά πρόσωπα…

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Η αλήθεια είναι ότι σε πρόσωπα επιχειρηματιών έχουν φτάσει , αλλά υπάρχει αυτή η ομερτά, όταν εμπλέκονται τα πολιτικά πρόσωπα, με λίγες εξαιρέσεις, όπως αυτή του κ. Τσοχατζόπουλου, αλλά και άλλες, οι οποίες δεν οδήγησαν στην τιμωρία. Την ομολογία Τσουκάτου. Τα χρήματα που βρέθηκαν στον Μαντέλη.

Υποθέσεις στις οποίες απεδείχθη ότι υπάρχει μαύρο πολιτικό χρήμα. Οι υποθέσεις των εξοπλιστικών, που βλέπουμε ακόμα και τώρα μάρτυρες να ανοίγουν το στόμα τους, μέχρι όμως το επίπεδο των αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων. Και τα αποτελέσματα, τελικά, είναι οι μεν πολιτικοί, οι περισσότεροι, να βρίσκονται στο απυρόβλητο και να την πληρώνουν κάποιοι ενδιάμεσοι.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Πιστεύετε ότι η ΝΔ αν στο τιμόνι ήταν ο Καραμανλής θα ήταν διαφορετική σήμερα; Πως εξηγείτε τη «φυγή» και στη συνέχεια την σιωπή Καραμανλή;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Έκανα πολύ μεγάλες προσπάθειες και δημόσια, μέσα από τη Βουλή, γιατί αυτά γίνονται δημόσια, να ζητήσω από τον κ. Καραμανλή να πάρει θέση και πρώτα από όλα να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνει ο κ. Στουρνάρας στη Βουλή και να λέει επί ουσίας ότι η κυβέρνηση Καραμανλή αλλοίωσε τα στατιστικά στοιχεία της χώρας . Ο κ. Καραμανλής, θα έπρεπε τουλάχιστον στο Κοινοβούλιο να υπερασπιστεί την κυβέρνησή του και τον εαυτό του. Δεν το έκανε, παρότι μερικές φορές αντέδρασε, να σας θυμίσω ότι ψήφισε στην κάλπη που στήθηκε για το θέμα της παραπομπής του Γιώργου Παπανδρέου, ενώ ο κ. Σαμαράς δεν ψήφισε.

Η ψήφος εμπιστοσύνης που δίνει στην κυβέρνηση και η θετική ψήφος που δίνει αυτή τη στιγμή στα μνημόνια τον κατατάσσουν σε εκείνους που έχουν ευθύνη.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Θα γυρίζατε σε μια ΝΔ όχι του Σαμαρά, αλλά του Καραμανλή;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Έχω απογοητευτεί από τη στάση του Κώστα Καραμανλή. Θεωρώ πλέον ότι έχει διαλέξει το δικό του δρόμο, το δρόμο της σιωπής. Τώρα πλέον είναι πολύ αργά ακόμα και για να μιλήσει. Τώρα , έχουν έρθει έτσι τα πράγματα στη χώρα, ώστε ακόμα και αν μιλήσει για να ανατραπεί αυτό το κακό που έχει γίνει θα πρέπει να κινηθούν άλλες δυνάμεις για να αναλάβουν τη διακυβέρνηση του τόπου. Δεν μπορεί αυτοί που ψήφισαν το μνημόνιο, αυτοί που στήριξαν την πολιτική των μνημονίων ακόμα και αν δεν την πίστευαν, να συνεχίσουν να είναι συνδιαχειριστές της εξουσίας.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Πώς μπορούμε να βγούμε από τα μνημόνια; Χρειάζεται, λένε, ένα μέτωπο, κοινό, ενιαίο …

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Πρέπει να υπάρχει μια εθνική πολιτική. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο κόσμοι στην πολιτική. Εκείνοι οι οποίοι πιστεύουν στον φεντεραλισμό, στην ομοσπονδιοποίηση, στην κατάργηση των εθνών - κρατών σε αυτό συμφωνούν το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα, (ΠΑΣΟΚ – ΝΔ δηλαδή) και υπάρχουν και οι άλλοι οι αντιφεντεραλιστές, που πιστεύουμε στην έννοια του έθνους – κράτους. Αυτοί οι δύο κόσμοι, θα συγκρουστούμε στις ευρωεκλογές. Εμείς δεν πιστεύουμε στη μείωση της εθνικής κυριαρχίας. Θα συναντηθούμε λοιπόν με δυνάμεις, οι οποίες πιστεύουν στην παραμονή της εθνικά κυρίαρχης Ελλάδας. Αυτές οι δυνάμεις προέρχονται και από την αριστερά την παλιά και από την παλιά κεντροδεξιά..

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Με το ΣΥΡΙΖΑ θα συνεργαστείτε;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Με τον ΣΥΡΙΖΑ στην αρχή, πριν από τις εκλογές ή αμέσως μετά τις εκλογές συμφωνούσαμε στο θέμα της διαγραφής του χρέους και της αναγνώρισής του ως επονείδιστου και επαχθούς. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφορετικές φωνές μέσα στο ΣΥΡΙΖΑ και υπάρχει μια αλλαγή της στάσης. Εγώ πιστεύω ότι ο κ. Τσίπρας είναι καλών προθέσεων και θα μπορούσα να συνεννοηθώ μαζί του. Για να είμαι ξεκάθαρος. Δεν θα μπορούσα να συνεννοηθώ με συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ που έχουμε εντελώς διαφορετικές απόψεις, όπως για παράδειγμα στα εθνικά θέματα..

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Στις εκλογές του Μαΐου ποιο νομίζετε ότι θα είναι το αποτέλεσμα που θα δημιουργήσει πολιτικό θέμα στην συγκυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εγώ πιστεύω ότι δεν θα υπάρχει Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ την επομένη των εκλογών.

Δεν πιστεύω ότι πολίτες, οι οποίοι έχουν υποστεί όλα αυτά, συνταξιούχοι, εργαζόμενοι, άνεργοι, θα συνεχίσουν να εγκρίνουν αυτή την πολιτική. Θα την ακυρώσουν και θα τιμωρήσουν τους συγκυβερνήτες. Επειδή στις δημοκρατίες υπάρχει πάντα διέξοδος, ο ελληνικός λαός θα δώσει με σοφία ένα τέτοιο εκλογικό αποτέλεσμα που θα μας υποχρεώσει όλους να ασκήσουμε μια εθνική πολιτική.

Πιστεύω ότι θα μας δώσουν τη δυνατότητα να σχηματιστεί μια κυβέρνηση εθνικού σκοπού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας κατηγορούν ότι κάνατε τους ΑΝΕΛ αρχηγικό κόμμα και διαγράψατε τον κ. Νταβρή, ο οποίος είπε ότι το πρόβλημα στους ΑΝΕΛ είσθε εσείς..

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Να σας πω… Η διαγραφή αυτή έγινε εν συνεδριάσει της Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Κάναμε αυτή τη συζήτηση για να λυθούν τα θέματα, όπως και λύθηκαν. Ο μόνος που λιποτάκτησε ήταν ο κ. Νταβρής. Του τηλεφωνήσαμε εν συνεδριάσει από το κινητό μου τηλέφωνο, με ανοιχτή συνομιλία, παρουσία όλων, τρεις φορές.

Ακούστε, στους ΑΝΕΛ ο πρόεδρος δεν μπορεί να ανανεωθεί πάνω από δυο θητείες. Δεν μπορεί να είναι αιωνόβιος. Αν κρίνουν οι ΑΝΕΛ ότι εγώ πρέπει να αλλάξω, θα αλλάξω. Δεν είμαι από εκείνους που έχω φάει την πετριά της προεδρίας, ποτέ δεν την είχα. Ούτε θέλω να είμαι ηγέτης αδιαμφισβήτητος, Αγιατολάχ, που να με προσκυνούν. Δεν με ενδιαφέρει αυτό.

Τώρα η αλήθεια είναι ότι είμαι πρόβλημα, είμαι μεγάλο πρόβλημα. Εάν δεν ξεκινούσαμε τότε με μία ιστοσελίδα, θα ήταν βολεμένοι αρκετοί και από τη ΝΔ και από το ΠΑΣΟΚ...

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Φοβάστε ,ένα ρήγμα; ότι κάποια στιγμή μπορεί ας πούμε, η Νέα Δημοκρατία, να σας πάρει δυο - τρεις βουλευτές;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Έχει προσπαθήσει πολλές φορές ο κ. Σαμαράς με διάφορους τρόπους, να πλησιάζει βουλευτές, να τους τάζει λαγούς με πετραχήλια. Επιχειρηματίες πάνε να πιάσουν βουλευτές να τους πουν ελάτε εδώ και τέτοια.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Έχουν γίνει αυτά;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Έχουν γίνει. Έχουν γίνει προτάσεις ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Ο κ. Σαμαράς, ξέρει από αποστασίες, είναι ειδικός. Το έχει κάνει με τον κ. Συμπιλίδη… Όμως και δέκα βουλευτές να πάρει το μόνο που θα καταφέρει είναι στις επόμενες ευρωεκλογές να εκλέξουμε ακόμα περισσότερους. Ένα κίνημα πολιτών είναι σαν τη Λερναία Ύδρα, όταν κόβεις ένα κεφάλι βγαίνουν δύο.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Για το ΚΚΕ γιατί δεν μιλάτε συχνά;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εμείς με το ΚΚΕ έχουμε πολλές διαφορές στην πολιτική, όμως το θεωρούμε έναν αξιόπιστο συνομιλητή και ένα έντιμο πολιτικό αντίπαλο. Στα αυτοδιοικητικά το ΚΚΕ έχει μια δική του γραμμή, προστατευτική λίγο. Εάν συμπέσουμε και θα συμπέσουμε σε κάποιες περιοχές ή τοπικές κοινωνίες των ΑΝΕΛ με το ΚΚΕ θα το κάνουμε.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Δεν είστε ο πολιτικός που παίζει σκάκι στην πολιτική… Είσθε περισσότερο παρορμητικός, δεν είναι;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ο παράγοντας τύχη και συγκυρία υπάρχει και στην πολιτική και στη ζωή. Εάν θέλετε να το πάτε στο παιχνίδι δεν είμαι σιγουράντζας είμαι τζογαδόρος, διότι πιστεύω ότι για να αλλάξει κάτι πρέπει να συγκρουστείς και κάποια στιγμή μπορείς να κάνεις λάθος όταν συγκρούεσαι. Το πιο εύκολο για έναν πολιτικό είναι να κάνει δημόσιες σχέσεις.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Τη γνώμη σας για την Χρυσή Αυγή;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Εμείς θεωρούμε ότι η Χρυσή Αυγή είναι ένα ναζιστικό μόρφωμα, δημιουργήθηκε με την εύνοια του συστήματος. Η νομιμοποίηση παλαιών στελεχών που βρίσκονταν κοντά στην Χρυσή Αυγή (Βορίδης, Γεωργιάδης, Πλεύρης) οδήγησε ουσιαστικά στην απενοχοποίηση αυτού του χώρου. Οι συγκεκριμένοι τρεις, αλλά και άλλοι, δεν θα περνούσαν ποτέ την πόρτα ούτε του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ούτε του Ράλλη, ούτε του Αβέρωφ ,ούτε του Μητσοτάκη, ούτε του Έβερτ, ούτε του Κώστα Καραμανλή, ούτε του Ανδρέα Παπανδρέου δεν έχω καμία αμφιβολία. Ποτέ. Όμως ο κ. Σαμαράς τους επέβαλε και τους νομιμοποίησε, τους έβαλε στην κυβέρνηση και στην συνέχεια τους ενθυλάκωσε, μετέτρεψε την ΝΔ σε Πολιτική Άνοιξη με λίγο ΕΠΕΝ ή μάλλον με πολύ ΕΠΕΝ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δίνετε την αίσθηση ότι είσαστε πάντα οργισμένος, τσακώνεστε συχνά με δημοσιογράφους...

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Και οι πολίτες είναι οργισμένοι. Ναι, είμαι οργισμένος, όταν βλέπω πολλές φορές να χειροκροτεί η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ τον Απόστολο Κακλαμάνη ή τον Βενιζέλο όταν μιλάει για τα υποβρύχια, όταν βλέπω ότι η μεσαία τάξη στην πατρίδα μου διαλύεται, κάποιοι να μην έχουν να φάνε. Μετά με δημοσιογράφους οι οποίοι είναι οι ορντινάντσες του Ψυχάρη ο οποίος έκανε την ορντινάντσα του Λαμπράκη δεν μπορώ να είμαι φίλος, δεν γίνεται. Με κάποιον ο οποίος βγάζει τη φωτογραφία του παιδιού μου στην εφημερίδα για να με απειλήσει δεν θα γίνω ποτέ φίλος.

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Τι απαντάτε σε όσους λένε: ο Καμμένος, είναι πλουσιόπαιδο, τι ξέρει από μνημόνια;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ήμουν πλουσιόπαιδο, ναι. Σας λέω ότι όποιος είχε την τύχη να έχει μια ακίνητη περιουσία από την οικογένεια του, αυτή την στιγμή δεν έχει την δυνατότητα να πληρώσει τους φόρους που επιβάλλονται. Κανείς ιδιοκτήτης δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Και εμάς, θα μας κατασχέσουν ακίνητα, σας το λέω. Ναι, έζησα μια διαφορετική ζωή, όπως έζησαν όλοι. Δεν κάνω τον φτωχό όταν ξέρω ότι περνούν δύσκολα όλοι όμως έχω κι εγώ καθυστερήσει να πληρώσω τα δίδακτρα των παιδιών μου. Παρότι έχω ένα πολύ καλό μισθό, η γυναίκα μου εργάζεται και έχω μια περιουσία. Όλοι ζοριζόμαστε…

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Δεν έχετε σκάφος;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ένα φουσκωτό που το έχω 15 χρόνια. Στην Ικαρία περνώ με την οικογένειά μου τις καλοκαιρινές διακοπές. Εγώ ξαπλώστρα στη Μύκονο των 3.000 ευρώ δεν είχα ποτέ.. Δεν θα με βρουν πουθενά. Εγώ ούτε έχω κλέψει κανέναν, ούτε έχω αποκτήσει χρήματα από την πολιτική, μεγαλύτερη δήλωση έκανα όταν μπήκα στην πολιτική μικρότερη κάνω τώρα. Είπαν για το κότερο του πατέρα μου, το οποίο είναι δηλωμένο στις ελληνικές αρχές, είναι φορολογημένο. Τώρα που θα βγαίνουν οι δικαστικές αποφάσεις από έντιμους δικαστές, που θα έχουν ελέγξει όλα τα χαρτιά θα δούμε τι θα πουν. Βγαίνει ο κ. Ψυχάρης ο οποίος έχει ένα Ferretti ογδόντα πόδια, με σημαία off shore, έχει ένα σπίτι στο Πόρτο Χέλι σε εταιρεία με έδρα δεν ξέρω που, και δημοσιογράφοι που έχουν τέσσερις βίλες να ψάχνουν να βρουν τον πατέρα μου, ο οποίος είναι ένας επιχειρηματίας εξήντα χρόνια με δηλωμένα εισοδήματα, δεν τα έκρυψε. Ας ψάξουν. Δεν θα βρουν τίποτε…

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Έχετε σπουδάσει οικονομικά, υπήρχε μια ανθούσα οικογενειακή επιχείρηση, τι σας πήγε στην πολιτική;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν μπορώ να απολύσω άνθρωπο. Θα ήμουν ένα πολύ κακός επιχειρηματίας, η επιχειρηματικότητα είναι σκληρό πράγμα, θεωρώ ότι υπάρχουν άνθρωποι που είναι γεννημένοι για αυτό. Τίποτε δεν αποκλείω όμως…

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Σε δέκα χρόνια πως φαντάζεστε την Ελλάδα, τους ΑΝΕΛ, τον Καμμένο;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Πιστεύω ότι ο ελληνικός λαός θα ξεσηκωθεί, πιστεύω ότι θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο μέτωπο με ελπίδα για τον τόπο, ότι θα διώξουμε αυτούς που αυτή τη στιγμή ως ξένη κατοχή έχουν την πατρίδα μας και αν θέλετε αυτό που ονειρεύομαι είναι τα παιδιά μου να μπορέσουν να ζήσουν στην πατρίδα μας. Ο γιος μου, να γυρίσει από την Αμερική και εγώ να ψαρεύω στην Ικαρία με μια μικρή βάρκα. Οι ΑΝΕΛ είναι ένα κίνημα πολιτών στο οποίο θα αναδειχθούν νέοι άνθρωποι. Σε δέκα χρόνια εγώ δεν θα είμαι πρόεδρος, σας το λέω από τώρα…

ΕΡ. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ: Στα 58 δεν θα είναι λίγο νωρίς για να αποσυρθείτε; Θα είστε στο πολιτικό σας pic.

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Δεν μπορεί να είμαστε αιωνόβιοι πολιτικοί. Εγώ θα ήθελα να μπορώ να έχω φύγει εντελώς από την πολιτική.

Σχόλια